HASTA VE YAKINLARININ HAKLARI
Kurumumuz size aşağıda açıklanan haklarınızı sağlamaktadır. Sağlık görevlileri ve diğer çalışanlarımız, haklarınızın bilincinde olup size saygıyla hizmet sunar.
HAKLARINIZ
Kurumumuzda size mümkün olan en iyi tedavi ve hizmet verilmektedir. Burada hasta olarak siz;
- Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
- Bilgilendirme ve bilgi isteme: Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
- Sağlık kuruluşunu ve personelini seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
- Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
- Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
- Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
- Dini vecibeleri yerine getirebilme: Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
- İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
- Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
- Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
HASTA VE YAKINLARININ SORUMLULUKLARI
Kurumumuzda en iyi hizmeti alabilmek için siz ve yakınlarınız, haklarınız kadar sorumluluklarınız olduğunu da bilmelisiniz.
SORUMLULUKLARINIZ
- Genel Sorumluluklar: Kendi sağlığına dikkat etmek ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymak. Kan verme ve organ bağışı yapma. Basit durumlarda kendi bakımını yapmak.
- Sosyal Güvenlik Durumu: Sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerdeki değişiklikleri zamanında bildirmek. Sağlık karnesinin vizesini yaptırmak.
- Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme: Tıbbi geçmiş, mevcut şikayetler ve kullanılan ilaçlar hakkında eksiksiz bilgi vermek.
- Hastane Kurallarına Uyma: Kurumun kurallarına ve randevu saatlerine uymak. Hastane malzemelerine zarar vermemek.
- Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma: Sağlık çalışanlarının tedavi önerilerine uymak ve olası uyumsuzlukları bildirmek.
Sağlıklı günler dileriz.